skip to Main Content
+31 6 21 822 443 lars@sitback.nl Sitback uses Signal
Portfolio
Sitbike bedrijfsfiets
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike
Sitbike busniness bike

De Sitbike, de bedrijfsfiets van Sitback
Yes, hij is klaar. Af. De Sitback bedrijfsfiets. Gemaakt door en voor Sitback. En ik heb er al wat ritjes op gemaakt. Alles weer goed vastgedraaid en strak gezet. Alleen straks nog een echt mooie en goede fietsketting scoren.

Ik heb ooit een mooi oud stalen frame cadeau gekregen. Deze fiets had wel eens betere tijden gekend, maar was zeer goed te gebruiken voor het maken van een Single Speed fiets. Zodra ik tijd over had ben ik begonnen met het demonteren van de fiets. Meteen laten zandstralen en poeder coaten in Sitback-blauw.
En dan begint de zoektocht. Op zoek naar geschikte items om de fiets weer op te bouwen. Ik heb gekozen voor een speciale achternaaf. Een naaf met twee versnellingen. Door licht achteruit te trappen, trap je of lichter of zwaarder. Even wennen, maar ik heb de slag nu te pakken. Bevalt super goed. De rest heb ik in kleine winkeltjes of via internet gescoord. Sommige gebruikt en andere weer geheel nieuw. Als het maar mooi bij het geheel past. En ja ik ben er erg tevreden over. Kan niet wachten om er veel op te fietsen.

Wil jij ook zo een mooie fiest? Kan hoor. Moeten we eens overleggen hoe of wat en dan komen we er wel uit. En let op, dit is geen fiets met Chinese kwaliteit en bijbehorende prijs. Het is het echte werk. Gekkenwerk eigenlijk haha.

Seatpost: Kalloy Micro adjust seatpost 27 mm
Saddle: Prologo Kappa Evo PAS T2.0
Stem: NOS Pivo, 22mm
Head Set: First Components, 1 Inch Headset Chrome
Handle bars: Chromozone baanstuur, 40cm
Brakes: Sram Rival (force red)
Brake Lever: Weinmann vintage racebike brake levers
Bottom Bracket: Sunrace/Kinex BSA 100 mm Alu-cup
Pedals: NOS Ontario, Spain. Steel, chrome race pedals
Toe clips: Christophes Chrome
Leather straps: Christophes black
Crankset: RH+O SHURIKEN 42T
Brand: RH+O, Model: SHURIKEN, Color: Silve, Material: CNC 6061 ALLOY HEAT TREATMENT,Arm Length: 165mm.Bottom bracket interface: Square taper J.I.S.,Bolt Circle Diameter (BCD): 130mm (BCD130),Chainring: 42T X 1/8″,Weight: 596g
Chain: Regular. has to become a Point Racing – Mask Chian Mk 918
Wheelset: DP18, Black (made by Equilibrium-wielbouw)
Front hub: Sturmey Archer, Black, 36gts
Spokes: DT-Swiss comp
Nipples: DT-Swiss 14mm, black pro-lock
Tires: Michelin Dynamic Sport. 700×28. Black
Back Hub: Sturmey Archer S2 (2Spd Duomatic Kick Shift Hub), Black, 36gts
Freewheel: 22T

Back To Top
×Close search
Zoeken